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Jean-François Bauduin
Tradutor/revisor consultor

Câmara Baixa do Parlamento

Fundador/administrador do site e fórum "Belgian Translators" (www.beltrans.org)
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Tradução de«refugiada ambiental » (Português → Inglês) :

TERMINOLOGIA
see also In-Context Translations below
migrante ambiental | refugiado ambiental | refugiada ambiental | ecorrefugiado | ecorrefugiada | ecomigrante

environmental migrant | environmental refugee | eco-refugee


migrante climático | migrante climática | refugiado climático | refugiada climática | refugiado do clima | refugiada do clima | migrante do clima

climate change migrant | climate change refugee | climate migrant | climate refugee


custo ambiental [ custo com a prevenção ambiental | custo com a proteção ambiental | custo com a proteção do ambiente | custo de avaliações ambientais ]

environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]


instrumento económico para o ambiente [ instrumento de gestão do ambiente | instrumento de mercado para a política ambiental | instrumento de política ambiental | instrumento económico para a proteção do ambiente ]

economic instrument for the environment [ economic instrument for environmental protection | market-based environmental policy instrument | market-based instrument | market-based instrument for environmental policymaking ]


política do ambiente [ gestão do ambiente ]

environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]


Gestor ambiental | Gestora ambiental | Engenheiro do ambiente | Gestor ambiental/Gestora ambiental

environmental impact assessment manager | environmental safety specialist | environmental protection manager | environmental protection specialist


Fundo Global Ambiental | Fundo Global para o Ambiente | Fundo Mundial do Ambiente | Fundo Mundial para a Proteção do Ambiente | Fundo Mundial para o Ambiente

Global Environment Fund | GEF [Abbr.]


conservação ambiental | conservação do ambiente | controlo ambiental | ecologia | preservação ambiental | proteção ambiental | protecção do ambiente

environmental protection | environmental conservation | environmental control | environment conservation


higiene ambiental | higiene do ambiente | higiene do meio ambiente | saúde pública (ambiente)

environmental health | environmental hygiene


Assembleia das Nações Unidas para o Ambiente | Assembleia das Nações Unidas para o Ambiente do Programa das Nações Unidas para o Ambiente | Conselho de Administração do PNUA | Conselho de Administração do Programa das Nações Unidas para o Ambiente

Governing Council of the United Nations Environment Programme | United Nations Environment Assembly | United Nations Environment Assembly of the United Nations Environment Programme | UNEA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Os Estados-Membros precisam de continuar a envidar esforços no sentido de reduzir o endividamento público e privado elevado, resolver as ineficiências do mercado de trabalho, assegurar a sustentabilidade dos sistemas sociais e melhorar o ambiente empresarial, inter alia».

Member States need to continue their efforts to reduce high public and private debt, address inefficiencies in the labour market, ensure sustainability of social systems and improve the business environment, amongst others".


Promover uma maior mobilidade dos cidadãos num ambiente de segurança e boa gestão é um dos objetivos centrais da União Europeia nas suas relações com os países parceiros.

The enhanced mobility of citizens in a secure and well-managed environment is one of the core objectives of the European Union in its relations with partner countries.


O tráfico de animais selvagens está também incluído na diretiva relativa à proteção do ambiente através do direito penal, que obriga os Estados-Membros a considerarem-no uma infração penal.

Wildlife trafficking is also included in the Directive on the Protection of the Environment through Criminal Law which requires Member States to consider it a criminal offence.


O plano de ação foi elaborado em conjunto por uma equipa principal, copresidida pela Alta Representante da União para os Negócios Estrangeiros e a Política de Segurança/Vice‑Presidente da Comissão, Federica Mogherini, e pelo Comissário responsável pelo Ambiente, Assuntos Marítimos e Pescas, Karmenu Vella, com a estreita colaboração do Comissário para a Cooperação Internacional e Desenvolvimento, Neven Mimica e do Comissário para a Migração, Assuntos Internos e Cidadania, Dimitris Avramopoulos.

The Action Plan was prepared jointly by a core team co-chaired by the High Representative for Foreign Affairs and Security Policy/Vice-President of the Commission Federica Mogherini and Commissioner for Environment, Maritime Affairs and Fisheries, Karmenu Vella, with the close involvement of Commissioners for International Cooperation and Development, Neven Mimica and for Migration, Home Affairs and Citizenship, Dimitris Avramopoulos.


O Comissário responsável pelo Ambiente, Assuntos Marítimos e Pescas, Karmenu Vella declarou: «O tráfico de animais selvagens constitui uma importante ameaça para a sustentabilidade do nosso futuro, e temos de combatê-lo em várias frentes.

Karmenu Vella, EU Commissioner for Environment, Fisheries and Maritime Affairs said: “Wildlife trafficking is a major threat to our sustainable future, and we need to fight it on several fronts.


Como um certo número de lacunas na legislação dinamarquesa pode fazer baixar o nível de proteção da saúde humana e do ambiente, a Comissão enviou uma carta de notificação para cumprir, em setembro de 2011, seguida por uma outra em fevereiro de 2015.

As a number of shortcomings in the Danish legislation may lead to a lower level of protection for human health and the environment, the Commission sent a letter of formal notice in September 2011, followed by an additional letter of formal notice in February 2015.


A diretiva relativa aos resíduos mineiros (Diretiva 2006/21/CE) visa prevenir ou reduzir tanto quanto possível os efeitos adversos para a saúde humana e o ambiente, resultantes da gestão de resíduos das indústrias extrativas.

The Mining Waste Directive (Directive 2006/21/EC) aims to prevent or reduce as far as possible any adverse effects on human health and the environment, brought about as a result of the management of waste from extractive industries.


A Diretiva Pilhas e Acumuladores, revista e atualizada, que visa reduzir ao mínimo o impacto negativo dos resíduos das pilhas e acumuladores no ambiente, fixa as regras relativas à comercialização e à rotulagem de pilhas que contenham substâncias perigosas.

The revised and updated Batteries Directive, which aims to minimise the negative impact of waste batteries and accumulators on the environment, lays down rules on the marketing and labelling of batteries containing hazardous substances.


O objetivo da diretiva e das suas predecessoras — Diretivas Seveso I e II — é a prevenção de acidentes graves que envolvam substâncias perigosas e a limitação do seu impacto nos cidadãos e no ambiente.

The Directive and its predecessors – Seveso Directives I and II – aim to prevent major accidents involving dangerous substances and limit their consequences on citizens and the environment.


Atribui-se particular importância aos seguintes setores fundamentais: i) transportes, energia e economia digital; ii) ambiente e eficiência na utilização dos recursos; iii) capital humano, cultura e saúde; iv) investigação, desenvolvimento e inovação; v) apoio às PME e às empresas de média capitalização.

Emphasis is put on the following key sectors: (i) transport, energy and the digital economy; (ii) environment and resource efficiency; (iii) human capital, culture and health; (iv) research, development and innovation; (v) support to SMEs and Mid-Caps.


Constitui uma oportunidade para uma maior inovação no setor, contribuindo assim para a criação de emprego e crescimento na UE e para a proteção do ambiente.

It provides an opportunity for further innovation in the sector, thereby contributing to creating jobs and growth in the EU and protecting our environment.


A decisão de hoje ajuda-nos a criar um Mercado Único Digital na UE, proporcionando um ambiente em linha dinâmico e de confiança, reforçando ainda a nossa estreita parceria com os EUA.

Today's decision helps us build a Digital Single Market in the EU, a trusted and dynamic online environment; it further strengthens our close partnership with the US.


H. Considerando que, em situações de conflito armado, as mulheres e crianças – em particular, as mulheres e crianças refugiadas, os requerentes de asilo e apátridas – estão entre os grupos mais vulneráveis da sociedade; considerando também que os riscos enfrentados pelas adolescentes deslocadas são amplificados consideravelmente durante as crises humanitárias;

H. whereas, in times of armed conflict, women and children, including female and child refugees, asylum seekers and stateless persons, are among the most vulnerable groups in society; whereas, likewise, the risks posed to displaced adolescent girls are significantly heightened during humanitarian crises;


29. Frisa a necessidade urgente de medidas suplementares de proteção ambiental, nomeadamente tendo presente que, em 2014, somente oito das 74 principais cidades respeitaram a norma nacional de PM 2,5 em matéria de concentração de poluentes atmosféricos e que, na China, 190 milhões de pessoas adoecem anualmente devido à contaminação da água; alerta para os perigos da dupla crise de recursos hídricos (poluição em grande escala combinada com um aumento do consumo de água), que pode conduzir a uma grave situação de instabilidade política e social; recorda que o custo da degradação ambiental na China é igualmente sentido nos países vizinhos; ...[+++]

29. Underlines the urgency of further environmental protection measures, bearing in mind, for example, that in 2014 only eight out of 74 major cities reached the national standard of PM 2,5 air pollution concentration and given the fact that in China 190 million people fall ill due to contaminated water yearly; warns that the double water crisis (massive pollution combined with increased water usage) could cause major political and social instability; recalls that the cost of China’s environmental degradation is also felt in the neighbouring countries; highlights the costs of environmental degradation and hopes that the next Five-Year Plan will make the environment a priority; also stresses that a lack of environmental protection not only f ...[+++]


Um requisito semelhante existia na Diretiva 94/57/CE (revogada), que resultou na adoção, pela Comissão, da Decisão 2009/491/CE relativa aos critérios a seguir para decidir se o desempenho de uma organização que atua em nome de um Estado de bandeira pode ser considerado uma ameaça inaceitável para a segurança ou o ambiente.

A similar requirement existed in Directive 94/57/EC (repealed) which resulted in the adoption of Commission's Decision 2009/491/EC on criteria to be followed in order to decide when the performance of an organisation acting on behalf of a flag State can be considered an unacceptable threat to safety and the environment.


Nos termos do artigo 14.º, n.º 2, do Regulamento, e no interesse da transparência e da segurança jurídica, a Comissão adotou o Regulamento (UE) n.º 788/2014 da Comissão que estabelece regras circunstanciadas para a aplicação de coimas e sanções pecuniárias temporárias e a retirada do reconhecimento a organizações de vistoria e inspeção de navios nos termos dos artigos 6.º e 7.º do Regulamento (CE) n.º 391/2009 do Parlamento Europeu e do Conselho, para que a metodologia de cálculo das coimas e sanções pecuniárias temporárias pela Comissão seja previamente conhecida pelas organizações em causa, incluindo critérios específicos para apreciar ...[+++]

Pursuant to Article 14(2) of the Regulation and in the interests of transparency and legal certainty, the Commission adopted Commission Regulation (EU) No 788/2014 laying down detailed rules for the imposition of fines and periodic penalty payments and the withdrawal of recognition of ship inspection and survey organisations pursuant to Articles 6 and 7 of Regulation (EC) No 391/2009 of the European Parliament and of the Council, so that the methodology for the calculation of fines and periodic penalty payments by the Commission is known in advance by the organisations concerned, including specific criteria to appraise the gravity of the ...[+++]


Assim, o regulamento prevê (artigo 14.º, n.º 1,) que a Comissão adote critérios que permitam medir a eficácia das regras e procedimentos aprovados, bem como o desempenho das organizações reconhecidas no que se refere à segurança dos navios por elas classificados e à prevenção da poluição decorrente desses navios, tendo nomeadamente em conta os dados produzidos pelo Memorando de Entendimento de Paris sobre o Controlo dos Navios pelo Estado do Porto e/ou por outros mecanismos semelhantes, e determinar em que circunstâncias deve esse desempenho ser considerado uma ameaça inaceitável para a segurança ou o ambiente.

The Regulation therefore provides (Article 14(1)) that the Commission adopts criteria to measure the effectiveness of ROs' rules and procedures as well as ROs' performance as regards the safety of, and the prevention of pollution from, their classed ships, having particular regard to the data produced by the Paris Memorandum of Understanding on Port State Control and/or by similar scheme, and to determine when such performance is to be considered an unacceptable threat to safety or the environment.


A avaliação é efetuada pela Comissão com vista a (1) comprovar que as organizações reconhecidas cumprem as obrigações decorrentes do presente regulamento e satisfazem os critérios mínimos estabelecidos no anexo I do Regulamento; (2) analisar quaisquer elementos específicos de não conformidade e as suas (potenciais) consequências em termos de segurança e de proteção do ambiente.

The assessment is performed by the Commission with a view to (1) verifying that the ROs meet the obligations under the Regulation and fulfil the minimum criteria set out in Annex I of the Regulation; (2) analysing any specific items of non-conformity and their (potential) consequences in terms of safety and protection of the environment.


Se as medidas referidas no parágrafo anterior não puderem atingir os seus fins ou se a organização constituir uma ameaça inaceitável para a segurança ou o ambiente, a Comissão poderá retirar o reconhecimento à organização, em conformidade com o procedimento de exame e após ter sido dada à organização reconhecida em causa a oportunidade de apresentar as suas observações (artigo 7.º).

Should the above measures fail to achieve their purpose or should the organisation otherwise present an unacceptable threat to safety or the environment, the Commission may withdraw the organisation's recognition, in accordance with the examination procedure and after the organisation concerned has been given the opportunity to submit its observations (Article 7).


O artigo 53.o do Regulamento (CE) n.o 178/2002 prevê a possibilidade de adoção de medidas de emergência da União adequadas aplicáveis aos géneros alimentícios e alimentos para animais importados de um país terceiro, a fim de proteger a saúde humana, a saúde animal e o ambiente, sempre que o risco não possa ser dominado de modo satisfatório através de medidas tomadas pelos Estados-Membros individualmente.

Article 53 of Regulation (EC) No 178/2002 provides for the possibility to adopt appropriate Union emergency measures for feed and food imported from a third country in order to protect human health, animal health and the environment, where the risk cannot be contained satisfactorily by means of measures taken by the Member States individually.


Referência inicial à legislação nacional: instruções de 30 de setembro de 2008 do Departamento Federal do Ambiente, Transportes, Energia e Comunicações (DETEC) sobre o transporte rodoviário de mercadorias perigosas.

Initial reference to the national legislation: Instructions of 30 September 2008 of the Federal Department of Environment, Transport, Energy and Communication (DETEC) on the carriage of dangerous goods by road.


Os Estados-Membros devem igualmente efetuar o controlo das organizações reconhecidas na sua qualidade de Estados do porto (artigo 10.º da diretiva) e informar a Comissão e os outros Estados-Membros de «casos de navios que representem uma ameaça grave para a segurança e para o ambiente ou que apresentem indícios de que as organizações reconhecidas atuaram de forma particularmente negligente».

Member States have also to carry out monitoring of ROs in their capacity as port States (Article 10 of the Directive) and notify the Commission and the other Member States of "cases of ships representing a serious threat to safety and the environment or showing evidence of particularly negligent behaviour of the recognised organisations".


19. Salienta a necessidade de as instalações e as empresas respeitarem todos os requisitos legais em matéria de responsabilidade social e de apresentação de relatórios, para garantir que a regulamentação em matéria de ambiente é aplicada com uniformidade e eficácia e que as autoridades competentes e as partes interessadas, nomeadamente os representantes dos trabalhadores, da sociedade civil e das comunidades locais, têm acesso a todas as informações pertinentes; frisa o direito de acesso à informação em matéria de ambiente, tal como previsto na Convenção de Aarhus e aplicado na legislação da União Europeia e nacional, designadamente a Di ...[+++]

19. Emphasises that installations and companies must respect all legal requirements on social responsibility and reporting in order to ensure equal and effective implementation of environmental regulations and ensure that competent authorities and stakeholders, including workers’ representatives and representatives of civil society and local communities, have access to all relevant information; underlines the right of access to information in environmental matters as laid down in the Aarhus Convention and implemented in EU and national legislation, including Directive 2003/87/EC; suggests that any facility classified as subject to the ET ...[+++]


8. Realça o forte crescimento da economia chinesa nos últimos vinte anos e frisa que os Estados-Membros da UE devem aproveitar melhor as oportunidades proporcionadas por este desenvolvimento económico; constata o interesse da China em realizar investimentos estratégicos em infraestruturas na Europa e destaca, a este respeito, a necessidade de cooperar com a China e com outros países da região no âmbito de projetos, como a iniciativa chinesa da «Uma Cintura, uma Rota» e o Plano de Investimento do Presidente Juncker, nomeadamente no setor das ligações ferroviárias, dos portos marítimos e dos aeroportos; exorta a AR/VP e a Comissão a refletirem sobre o impacto da política de investimento mundial da China, bem como sobre as atividades de invest ...[+++]

8. Highlights the vigorous growth of the Chinese economy in the last twenty years and underlines that EU Member States should take greater advantage of the opportunities offered by this economic development; notes the Chinese interest in strategic infrastructure investments in Europe, and underlines the need to cooperate with China and other countries in the region in this respect on projects such as China’s Belt and Road Initiative and the EU’s Juncker Investment Plan, including rail links, seaports and airports; urges the VP/HR and the Commission to reflect on the impact of China’s global investment policy, as well as its investment activities in the EU and its Eastern Neighbourhood; emphasises, in accordance with the previously adopted p ...[+++]


L. Considerando que esta abordagem é especialmente válida no âmbito da transição energética, uma vez que os metais de base, como é o caso das terras raras, são essenciais para as novas tecnologias necessárias à sua concretização; que a UE está ainda muito dependente das importações de metais necessários ao fabrico de equipamentos de produção de energias renováveis, que oferecem oportunidades reais para o setor, nomeadamente ao nível da resolução de possíveis dificuldades com o abastecimento; considerando que os investimentos realizados nos domínios das energias renováveis e da eficiência energética são um importante motor de investimentos em produtos industriais, como o cobre, o alumínio e o aço; considerando que a existência de políticas ...[+++]

L. whereas this is especially true of energy transition, as base metals such as rare earths are at the heart of the new technologies needed for this to take place; whereas the EU is still very much dependent on imports of the metals needed to produce renewable energy generation equipment that offer real opportunities for the sector, namely to overcome possible difficulties in supply; whereas investments in renewable energy and energy efficiency are an important driver for investments in industrial products, including copper, aluminium and steel; whereas an ambitious European renewables and energy-savings policy could drive future base m ...[+++]